Dieta dla paznokci

Jak poznać, kiedy nasza dieta jest właśnie dietą – unikalną dla Ciebie?
Odpowiedź jest prosta: wtedy, gdy masz lśniące, twarde i zdrowe paznokcie!

Paznokcie nie będą się rozdwajać, łamać i wysuszać, kiedy dostaną odpowiednią porcję witamin i minerałów. A dostaną przez system naczyń krwionośnych skóry, który je w ten sposób odżywia. Bo odżywki i dobry manicure to dopiero jedna strona mocy. Paznokciowe uzdrawianie da efekty, gdy zadziałasz z obydwu stron:)

Co lubią paznokcie?

Białko, biotynę, niacynę, cynk witaminę E, B12, wapń i kwasy tłuszczowe omega 3.

Źródłem tych substancji są m.in. produkty pełnoziarniste (ryż brązowy, chleb razowy, kasza gryczana), orzechy włoskie, ryby morskie, oleje roślinne, produkty mleczne, chude mięso.

WAPŃ – jego niedobór to kruche, łamiące się paznokcie. Nie wystarczy mleko do kawy niestety, nawet kilka razy dziennie. Rezultaty da codzienna dawka sera, kefiru, maślanki czy jogurtu.

BIOTYNA – jest konieczna, aby paznokcie rosły twarde i lśniące. Jej bogatym źródłem są podroby, ale też żółtko jaja, produkty mleczne, drożdże, łosoś, awokado, słodkie ziemniaki i orzechy.
Niedobór biotyny występuje rzadko, ale jej poziom może być obniżony, jeśli jemy bardzo mało białka albo często stosujemy antybiotyki. Warto dodatkowo zwiększyć jej ilość, jeśli twoje paznokcie są słabe i często się łamią.

ŻELAZO – jego niedobór to paznokcie cienkie, mogą się na nich robić rowki, bruzdy albo będą wygięte jak łyżeczka.
Żelazo rządzi czerwonymi krwinkami, które dostarczają tlen do naszych wszystkich organów, paznokci nie omijając. Bez wystarczającej ilości żelaza paznokcie nie dostają wystarczającej ilości tlenu. Serio. Nie pomoże wychodzenie na spacery bez rękawiczek. Nie o ten tlen chodzi. Tlen musi być doładowany od wewnątrz, na poziomie komórkowym. Inaczej o ładnych paznokciach można zapomnieć. Najlepszym źródłem żelaza jest po prostu mięso. Produkty roślinne zawierające żelazo są dużo gorzej przyswajane. Można to trochę poprawić zajadając razem z roślinami produkty, które mają witaminę C. Jeśli jesteś wege, to pokochaj surową paprykę, brokuły, pomidory, natkę pietruszki i cytrusy – to dobry składnik do sałatek, żeby zwiększyć szansę na lepsze wchłanianie żelaza.

BIAŁKO – paznokcie są zbudowane w dużej mierze z keratyny, czyli włóknistego rodzaju białka. To keratyna powoduje, że płytka paznokcia jest twarda i gładka. Zbyt mała ilość białka w diecie oznacza, że nasz organizm ma za mało budulca do stworzenia zdrowego paznokcia.Odmawiając sobie, zgodnie z obecnymi trendami, prawie wszystkiego, warto zastanowić się, czy przypadkiem nie ze zbyt ograniczonej ilości białka wynikają nasze kłopoty z kiepskimi paznokciami.Białko to oczywiście wszystkie produkty zwierzęce, ale również fasole, kasze, groch, orzechy i ziarna.

MAGNEZ, CYNK I KRZEM – gdy ich brakuje paznokcie są osłabione i łatwo się rozdwajają. Niedobór cynku może być również odpowiedzialny za ekstremalnie wysuszoną skórę stóp.
Cynk jest w białku zwierzęcym, ale też w cieciorce (ciecierzycy), nasionach dyni i słonecznika, orzechach nerkowca i migdałach.
Krzem to ziarna zbóż i skórki owoców.
Magnez jest w zielonych warzywach, owocach i orzechach.

Mocne, zdrowe, lśniące paznokcie świadczą nie tylko o tym, że jesteśmy zadbane. To znak, że w naszej diecie niczego nie brakuje. Jeśli jest inaczej, to oprócz rezerwacji u dobrej manikiurzystki warto pomyśleć o zmianach w jadłospisie. Dieta dla pięknych paznokci odwdzięczy się nie tylko piękną paznokciową płytką, ale poprawi nasze parametry na wielu obszarach.

Artykuł powstał dzięki: www.dietapo40.com
Znajdziecie tam super pomysły na dania i interesujące informacje na temat różnych aspektów żywieniowych.:)